Roland Zimek abc-coreldraw-x4-pl cała książka, ebooki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
ABC CorelDRAW X4 PL
Obiekty z 3 punktów ...............................................................51
Inteligentne rysowanie ............................................................52
Nadawanie obiektom kolorów ......................................................53
Transformacje obiektów ...............................................................57
Precyzyjne transformacje obiektów .............................................61
Tworzenie kopii obiektu ...............................................................63
Tworzenie kopii obiektu podczas transformacji ....................63
Tworzenie wielu kopii obiektu ...............................................64
Duplikowanie obiektu .............................................................65
Klonowanie obiektów ..............................................................67
Symbole .........................................................................................70
Kolejno obiektów .......................................................................75
Wybieranie obiektów ....................................................................77
Grupowanie obiektów ...................................................................78
Blokowanie obiektów ....................................................................80
Wyrównywanie i rozkadanie obiektów .......................................81
Wyrównywanie .......................................................................81
Rozkadanie .............................................................................83
4
Praca z tekstem i tabelami ............................................ 87
Tekst ..............................................................................................87
Wprowadzanie tekstu ..............................................................87
Importowanie tekstu ...............................................................90
Formatowanie tekstu ..............................................................92
Wyrównywanie obiektów wzgldem tekstu ........................110
Wstawianie znaków specjalnych ..........................................111
Rozpoznawanie kroju czcionki .............................................112
Tabele ..........................................................................................113
Tworzenie tabel .....................................................................115
Zaznaczanie wybranych elementów tabeli ...........................118
Praca nad kolumnami, wierszami i komórkami ...................119
Wprowadzanie do komórek tekstu oraz obrazów ................123
Formatowanie tabeli i komórek ............................................124
5
Uywanie wypenie i konturów .................................. 127
Zmiana ustawie domylnych ....................................................128
Wypenienie jednolite ..................................................................129
Wypenienie tonalne ...................................................................134
Wypenienie deseniem ................................................................136
Wypenienie tekstur ..................................................................139
Wypenienie postscriptowe .........................................................140
Okno dokowane Kolor .................................................................142
Kontury obiektów ........................................................................143
Interakcyjne wypenienie ...........................................................147
Interakcyjne wypenienie siatkowe ............................................149
Inteligentne wypenianie ............................................................150
Przeksztacanie konturu w obiekt ..............................................151
4
Spis treci
6
Precyzyjne rysowanie ..................................................153
Linijki ...........................................................................................154
Siatka ...........................................................................................156
Prowadnice ..................................................................................159
Dynamiczne prowadnice .............................................................161
Przyciganie do obiektów ...........................................................164
7
Edycja krzywych ..........................................................169
Rysowanie linii ............................................................................169
Rysunek odrczny ..................................................................170
Krzywe Béziera ......................................................................172
rodki artystyczne .................................................................173
Pisak .......................................................................................176
amana ...................................................................................176
Krzywa z 3 punktów ..............................................................177
Interakcyjny cznik ..............................................................177
Wymiary .................................................................................179
Krzywe Béziera ............................................................................182
Zmiana ksztatu krzywych ..........................................................185
Zmiana ksztatu obiektów ...........................................................189
8
Modyfikacje obiektów ...................................................193
Narzdzia kadrowania ................................................................193
Kadrowanie ............................................................................194
Nó .........................................................................................195
Gumka ....................................................................................196
Usuwanie segmentów wirtualnych .......................................196
Narzdzia ksztatu ......................................................................197
Pdzel rozmazujcy ...............................................................197
Pdzel chropowaty .................................................................199
Swobodna transformacja .......................................................200
czenie obiektów .......................................................................201
Ksztatowanie ..............................................................................202
Spawanie ................................................................................203
Przycinanie ............................................................................204
Cz wspólna ........................................................................205
Upro ....................................................................................205
Przód bez tyu ........................................................................206
Ty bez przodu .......................................................................206
9
Praca z bitmapami .......................................................207
Edycja grafiki rastrowej ..............................................................207
Trasowanie ..................................................................................213
10
Efekty ..........................................................................219
Dopasowanie, transformacje i korekcja ......................................220
Metamorfoza ...............................................................................222
Obrys ............................................................................................228
5
ABC CorelDRAW X4 PL
Obwiednia ....................................................................................229
Gbia ...........................................................................................233
Faza ..............................................................................................239
Soczewka .....................................................................................242
Perspektywa ................................................................................247
Utwórz granice ............................................................................248
Kadrowanie ..................................................................................249
Efekty interakcyjne .....................................................................253
Interakcyjna metamorfoza ....................................................254
Interakcyjny obrys .................................................................254
Interakcyjne znieksztacenie .................................................255
Interakcyjny cie ...................................................................257
Interakcyjna obwiednia .........................................................258
Interakcyjna gbia ................................................................258
Interakcyjna przezroczysto ................................................259
Dopasowanie tekstu do cieki ...................................................263
Obwiednia i oblewanie tekstem obiektów ............................266
11
Narzdzia .................................................................... 269
Meneder obiektów .....................................................................270
Zarzdzanie obiektami ..........................................................271
Warstwy .................................................................................273
Meneder danych obiektu ...........................................................280
Meneder widoków .....................................................................282
Style grafiki i tekstu ....................................................................284
Skorowidz ................................................................... 289
6
5
UYWANIE
WYPENIE
I KONTURÓW
G
dy narysujesz nowy obiekt, zostan mu nadane
domylne kolory wypenienia, konturu itp. (stan-
dardowo jest to kolor czarny dla konturu i przezro-
czysty dla wypenienia). Oczywicie, wszystkie te
parametry (i wiele innych) mona dowolnie modyfi-
kowa. We wczeniejszej czci ksiki opisaem
ju, jak mona zmieni kolor wypenienia. Jednak
nie musi ono by jednokolorowe. CorelDRAW ofe-
ruje wiele rónych moliwoci uywania wype-
nie. Aby do nich dotrze, musisz wybra narz-
dzie
Wypenienie
. Tam zgrupowane s wszystkie
sposoby wypeniania obiektów (rysunek 5.1):
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pingus1.htw.pl