Robert Reinfuss mbo - prosta i skuteczna technika zarządzania twoją full scan, ebooki(1)

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Definicja pojĂcia „cel” .......................................................................................................... 62
Wskaşniki .................................................................................................................................. 64
Wskaşniki jednowymiarowe ............................................................................. 65
Wskaşniki dynamiczne (zĪošone) ................................................................... 67
Wskaşniki finansowe ............................................................................................ 68
Wskaşniki jakoŁciowe ........................................................................................... 68
Decyzja jako wskaşnik ......................................................................................... 71
Wskaşniki gĪówne i uzupeĪniajîce ................................................................. 72
„Wskaşniki-kotwice” ............................................................................................. 72
Wskaşniki kontrolne ............................................................................................. 73
Cele bez wskaşników ............................................................................................ 73
Algorytmy celów ..................................................................................................................... 74
Podstawowe rodzaje algorytmów .................................................................... 74
Algorytm zero-jedynkowy ................................................................................... 74
Algorytm liniowy ..................................................................................................... 75
Algorytm progowy ................................................................................................... 76
Algorytm progowo-liniowy ................................................................................. 77
Algorytm przedzia Īowy — „golfowy” ............................................................ 77
Algorytm zadaniowy .............................................................................................. 78
Skîd brað wskaşniki? ........................................................................................................... 80
UznaniowoŁð w ocenie realizacji celów ....................................................... 81
Wskaşniki warunkujîce ...................................................................................... 81
PrzykĪady wskaşników ......................................................................................... 82
Target = wartoŁð wymagana .............................................................................................. 84
Minimum realizacji celu ..................................................................................................... 85
Funkcje minimum .................................................................................................. 85
Maksimum realizacji celu .................................................................................................. 87
Waga celu, waga wskaşnika .............................................................................................. 89
Arkusz celów MBO ................................................................................................................ 90
Inne rozwiîzania arkusza .................................................................................... 96
Kalendarz MBO ...................................................................................................................... 96
Okres rozliczeniowy ............................................................................................... 98
Czym siĂ róšni MBO od innych systemów zarzîdzania personelem? .......... 98
Róšnica pomiĂdzy MBO a systemem oceny pracowniczej ................. 98
Róšnica pomiĂdzy MBO a Balanced Score Card ........................................ 100
Róšnica pomiĂdzy MBO a systemem premiowym .............................. 101
Monitorowanie realizacji celów — systemy informatyczne ............................ 103
RozdziaĪ 3.
Definiowanie dobrych celów ................................................................ 105
Zasada SMART .................................................................................................................... 105
S — (specific) precyzyjnie okreŁlony .......................................................... 107
M — (measurable) mierzalny ......................................................................... 108
A — (ambitious) ambitny ................................................................................. 116
R — (relevant) odnoszîcy siĂ do celów strategicznych ...................... 119
R — (realistic) realistyczny .............................................................................. 119
T — (time framed) ograniczony, okreŁlony w czasie ........................... 121
8
MBO — prosta i skuteczna technika zarzîdzania Twojî firmî
Kaskadowanie — rodzaje i techniki .......................................................................... 122
Etapy kaskadowania .......................................................................................... 127
Kaskadowanie jako technika szkoleniowa .............................................. 128
Stawianie celów — czyli maĪe planowanie strategiczne ................... 128
Metody komunikowania celów .................................................................................... 130
Tryb informacyjny ............................................................................................... 131
Tryb konsultacyjny .............................................................................................. 132
Tryb partycypacyjny ........................................................................................... 133
RozdziaĪ 4.
Czy premiowað realizacjĂ celów? ........................................................ 135
Czy premie motywujî? ...................................................................................................... 136
Wybrane zagrošenia w systemach premiowych ........................................ 139
Czy premia moše stymulowað zmianĂ? .................................................... 141
„Punished by Reward" (ukarani nagrodî) ................................................ 144
Dystans do dzieĪa a premiowanie ................................................................ 146
UznaniowoŁð w premiowaniu ........................................................................ 147
Premie oparte na puli ......................................................................................... 148
Premia jako system informacyjny ................................................................ 148
Ile pĪacið za pracĂ, a ile za wyniki? .............................................................................. 151
Od jakiego poziomu realizacji celu pĪacið premie? .............................. 152
Premia za wyniki ponadprzeciĂtne ............................................................. 153
Minimum ponišej oczekiwaĬ podstawowych ........................................ 154
Kiedy mošna stosowað wysokie premie? ................................................. 155
Co zrobið, aby premie w MBO nie demotywowaĪy? ........................................... 156
Warunki skutecznoŁci premii w systemie MBO ................................... 157
MBO jako kontrakt .............................................................................................. 158
Okresy rozliczeniowe w premiowaniu ....................................................... 159
MBO bez premii ................................................................................................... 160
Dlaczego firmy nadušywajî premii?! ......................................................... 162
Sposoby prawidĪowego finansowania premii ........................................ 163
RozdziaĪ 5.
MBO dla zaawansowanych .................................................................... 167
Rynek celów ........................................................................................................................... 167
Co to jest rynek celów? ...................................................................................... 167
Rynek celów w dojrzaĪych organizacjach ................................................. 168
Stymulowanie rynku za pomocî arkusza celów ................................... 169
Stymulowanie rynku celów poprzez warsztaty ...................................... 172
Stymulowanie rynku celów poprzez procedurĂ wymiany ............... 173
Kto powinien uczestniczyð w rynku celów? ............................................ 174
Co jest potrzebne, aby rynek celów dziaĪaĪ? ........................................... 174
Dewaluowanie siĂ celów ................................................................................................. 177
Dewaluowanie siĂ celu czy dewaluowanie siĂ wskaşnika? ............. 179
Sposoby starzenia siĂ celów ............................................................................ 180
Cele trzeba stale korygowað ............................................................................ 181
Jak skutecznie zapobiegað dewaluowaniu siĂ celów? ....................... 182
9
Spis treŁci
Optymalizowanie poziomu oczekiwaĬ ..................................................................... 183
Czynniki ksztaĪtujîce wysokoŁð targetu .................................................... 184
Kalibrowanie minimum .................................................................................... 187
Kalibrowanie maksimum ................................................................................. 194
MBO jako narzĂdzie restrukturyzacji i zmiany ..................................................... 198
Kalibrowanie wskaşników jako technika negocjacyjna
— kalibrowanie poziome .............................................................................. 200
Kalibrowanie pionowe ...................................................................................... 201
Kalibrowanie jako technika podnoszenia wydajnoŁci pracy .......... 202
Kalibrowanie minimum w negocjacjach indywidualnych ............... 203
Jak wykorzystað kalibrowanie maksimum w negocjacjach ............ 205
Technika 7 kroków ............................................................................................................. 206
Cele MBO a dywersyfikacja portfela .......................................................................... 212
Podsumowanie rozdziaĪu o dywersyfikacji ............................................. 216
RozdziaĪ 6.
Instrukcja wdrošenia MBO w firmie .................................................. 219
Na czym polega wdrošenie MBO? .............................................................................. 219
Ile trwa i w jakim okresie roku budšetowego
najlepiej rozpoczîð wdrošenie? .................................................................. 220
Harmonogram wdrošenia ................................................................................ 221
Etap I wdrošenia. Uzyskanie decyzji o wdrošeniu .............................................. 224
Etap II wdrošenia. Wybór doradcy zewnĂtrznego ............................................... 225
Którî firmĂ wybrað jako doradcĂ? ............................................................... 226
Etap III wdrošenia. Przygotowanie zaĪošeĬ ............................................................ 229
Informacje, które trzeba zebrað
przed rozpoczĂciem prac zespoĪu wdrošeniowego ........................... 230
Co nalešy ustalið ................................................................................................... 231
Budowa koalicji dla wdrošenia ..................................................................... 232
Etap IV wdrošenia. Warsztat inicjujîcy dla zarzîdu ......................................... 233
Przebieg warsztatu ............................................................................................... 234
Metoda 15 pytaĬ .................................................................................................. 235
Etap V wdrošenia. Opracowanie celów strategicznych
— warsztat z zarzîdem .................................................................................................. 238
Przygotowanie i przebieg wywiadów .......................................................... 238
Warsztat strategiczny ......................................................................................... 240
Przebieg warsztatu ............................................................................................... 240
Etap VI wdrošenia. Opracowanie procedur ........................................................... 242
Etap VII wdrošenia. Warsztaty kaskadowania ..................................................... 244
Kiedy stosowað warsztaty kaskadowania? .............................................. 246
Kto powinien prowadzið warsztaty kaskadowania? ........................... 246
Kto powinien uczestniczyð w warsztatach kaskadowania? ............. 247
Przygotowanie ........................................................................................................ 248
Przebieg warsztatu ............................................................................................... 249
NastĂpne kroki ...................................................................................................... 250
10
MBO — prosta i skuteczna technika zarzîdzania Twojî firmî
Etap VIII wdrošenia. Rynek i korekty celów ............................................................. 251
Rynek celów ............................................................................................................ 251
Korekty celów po ich postawieniu ............................................................... 253
Spotkanie — rozdanie celów .......................................................................... 256
Etap IX wdrošenia.
Uruchomienie procesu raportowania wyników MBO .................................... 256
Etap X wdrošenia. PóĪroczny przeglîd realizacji celów ................................... 260
Etap XI wdrošenia. Follow-up warsztatów kaskadowania ............................. 261
ZakoĬczenie ................................................................................................ 263
11
Spis treŁci
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pingus1.htw.pl