Rob Miles microsoft-xna-game-studio-4.0.-projektuj-i-buduj-gry-dla-konsoli-xbox-360, ebooki` -2271 ...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Spis treci
Wstp .............................................................................................15
Cz I
Wprowadzenie
1.
Komputery, C#, XNA i Ty ...............................................................19
Wprowadzenie .............................................................................................. 19
Nauka programowania ................................................................................19
Jak zosta wietnym programist .................................................................20
Jak dziaa ta ksika ....................................................................................... 21
Jzyk C# i framework XNA ............................................................................ 21
Do dziea ....................................................................................................... 22
Instalacja rodowiska programowania i frameworku XNA ...............................22
Konfiguracja komputera PC pod ktem uruchamiania gier XNA ....................23
Konfiguracja konsoli Xbox 360 pod ktem uruchamiania gier XNA ...............24
Konfiguracja systemu Windows Phone pod ktem uruchamiania gier XNA ....26
Pisanie pierwszego programu ........................................................................ 28
Tworzenie pierwszego projektu ....................................................................28
Uruchamianie pierwszego programu ...........................................................31
Zatrzymywanie programu ............................................................................33
Przechowywanie gier w konsoli Xbox 360
lub urzdzeniu z systemem Windows Phone .............................................34
Uruchamianie tej samej gry XNA na rónych urzdzeniach ...........................34
Podsumowanie .............................................................................................. 37
Przegld rozdziau w pytaniach ...................................................................... 37
2.
Programy, dane i adne kolory ........................................................39
Wprowadzenie .............................................................................................. 39
Tworzenie programu gry ................................................................................ 40
Wyraenia w metodzie Draw .......................................................................41
Praca z kolorami ............................................................................................ 43
Przechowywanie wartoci kolorów ...............................................................43
Ustawianie wartoci koloru ..........................................................................44
Kontrolowanie koloru .................................................................................... 45
Gry i klasy ....................................................................................................46
Klasy jako biura ...........................................................................................48
Dane wiata gry ...........................................................................................49
Przechowywanie danych w pamici komputera ............................................51
Rysowanie z wykorzystaniem zmiennych intensywnoci barw .......................52
6
Spis treci
Aktualizowanie kolorów .............................................................................. 53
Przepenienie pamici i wartoci danych ....................................................... 55
Penowartociowa wielokolorowa lampa ...................................................... 56
Podejmowanie decyzji w programie ............................................................. 57
Gotowa gra w wielokolorow lamp ........................................................... 61
Znajdowanie bdów w programie .............................................................. 63
Podsumowanie .............................................................................................. 65
Przegld rozdziau w pytaniach ..................................................................... 65
3.
Pobieranie danych wejciowych od gracza .................................... 67
Wprowadzenie .............................................................................................. 67
Odczytywanie stanu pada .............................................................................. 68
Pady i klasy .................................................................................................. 68
Znajdowanie pada ....................................................................................... 70
Testowanie statusu pada ............................................................................. 72
Stosowanie klawiatury ................................................................................... 73
Zatrzymywanie gry za pomoc klawisza Escape ............................................ 75
Jednoczesne uywanie pada i klawiatury ...................................................... 75
Dodawanie wibracji ....................................................................................... 77
Sterowanie wibracjami pada ........................................................................ 77
Testowanie wartoci intensywnoci .............................................................. 78
Bdy w programie ........................................................................................ 83
Podsumowanie .............................................................................................. 85
Przegld rozdziau w pytaniach ..................................................................... 85
Cz II
Obrazy, dwik i tekst
4.
Wywietlanie obrazów ................................................................... 89
Wprowadzenie .............................................................................................. 89
Zasoby i zawarto ........................................................................................ 90
Dodawanie obrazów ................................................................................... 90
Zarzdzanie zawartoci z uyciem XNA ...................................................... 92
Praca z zawartoci za pomoc XNA Game Studio ....................................... 92
Rozwizania i projekty w XNA Game Studio ................................................. 92
Dodawanie zawartoci do projektu .............................................................. 94
Korzystanie z zasobów w programie gry ........................................................ 97
adowanie tekstur w XNA ........................................................................... 97
Pozycjonowanie sprajtu na ekranie ............................................................ 101
Wywietlanie sprajtu za pomoc klasy SpriteBatch ..................................... 103
Wypenianie ekranu ................................................................................... 105
Intellisense ................................................................................................ 106
Podsumowanie ............................................................................................ 108
Przegld rozdziau w pytaniach ................................................................... 108
7
Spis treci
5.
Wywietlanie tekstu .....................................................................111
Wprowadzenie ............................................................................................111
Komputery i tekst .........................................................................................111
Tekst jako zasób ........................................................................................112
Tworzenie projektu zegara w XNA .............................................................112
Dodawanie czcionki do zasobów ...............................................................112
Format plików XML ...................................................................................115
adowanie czcionki ...................................................................................115
Wywietlanie z uyciem czcionki ................................................................116
Zmiana waciwoci czcionki ......................................................................118
Uzyskiwanie daty i czasu ..............................................................................119
Tworzenie adniejszego zegara z tekstem 3D ................................................122
Wielokrotne wywietlanie acuchów tekstu ..............................................122
Powtarzanie instrukcji z uyciem ptli for ...................................................124
Inne konstrukcje ptli .................................................................................126
Zabawa z ptl for .....................................................................................126
Tworzenie iluzji trójwymiaru ........................................................................128
Tworzenie cieni z uyciem kolorów przezroczystych ...................................128
Wywietlanie obrazów z uyciem przezroczystoci .....................................130
Podsumowanie ............................................................................................131
Przegld rozdziau w pytaniach ....................................................................131
6.
Tworzenie gry dla wielu graczy ....................................................133
Wprowadzenie ............................................................................................133
Tworzenie gry z wciskaniem przycisków .....................................................133
Dane w grze ButtonBash ...........................................................................134
Rozpoczynanie gry ButtonBash ..................................................................134
Wywietlanie wartoci licznika wcini przycisku .......................................135
Zliczanie wcini przycisku .......................................................................135
Wykrywanie zmian pooenia przycisku ......................................................136
Wykrywanie poziomu i zbocza ...................................................................137
Konstruowanie kompletnej gry ..................................................................138
Projektowanie kodu ...................................................................................140
Dodawanie kodu testowego ......................................................................140
Podsumowanie ............................................................................................143
Przegld rozdziau w pytaniach ....................................................................143
7.
Odtwarzanie dwików ................................................................145
Dodawanie dwiku ....................................................................................145
Tworzenie projektu Drum Pad ....................................................................145
Nagrywanie dwików w programie Audacity ............................................146
Przechowywanie dwików w projekcie .....................................................147
Stosowanie dwików w programie w XNA ...............................................149
8
Spis treci
Odtwarzanie muzyki w tle ......................................................................... 151
Cige odtwarzanie dwiku ...................................................................... 151
Kontrola wartoci null w referencjach ........................................................ 155
XACT audio tool ........................................................................................ 156
Odtwarzanie muzyki za pomoc klasy MediaPlayer .................................... 156
Podsumowanie ............................................................................................ 158
Przegld rozdziau w pytaniach ................................................................... 158
8.
Pomiar czasu ................................................................................ 159
Tworzenie kolejnej gry ................................................................................. 159
Bd w pomiarze czasu reakcji ................................................................... 162
Ustalanie zwycizcy za pomoc tablic .......................................................... 164
Tworzenie tablicy ....................................................................................... 165
Korzystanie z danych w tablicy ................................................................... 165
Przegldanie tablicy ................................................................................... 167
Zastosowanie tablicy jako sownika ............................................................ 168
Wywietlanie zwycizcy ............................................................................. 170
Podsumowanie ............................................................................................ 172
Przegld rozdziau w pytaniach ................................................................... 172
9.
Wczytywanie tekstu wejciowego ................................................ 173
Uywanie klawiatury w XNA ........................................................................ 173
Tworzenie projektu Tablica ogosze ......................................................... 173
Rejestrowanie wcini klawiszy ................................................................. 174
Wykrywanie momentu wcinicia klawisza ................................................. 175
Typ Keys .................................................................................................... 175
Typy wyliczeniowe ..................................................................................... 176
Praca z tablicami, obiektami i referencjami .................................................. 177
Wartoci i referencje .................................................................................. 177
Tablice jako biura ...................................................................................... 178
Przywitaj si z procesem odzyskiwania pamici .......................................... 179
Uywanie referencji i wartoci .................................................................... 180
Do czego su referencje i wartoci? ......................................................... 181
Referencje i metoda GetPressedKeys .......................................................... 182
Wywietlanie klawiszy .................................................................................. 182
Wykrywanie wcini klawiszy ................................................................... 183
Dekodowanie znaków na klawiszach ......................................................... 188
Uywanie klawiszy Shift ............................................................................. 189
A co z polskimi znakami? .......................................................................... 190
Edycja tekstu ............................................................................................. 192
Podsumowanie ............................................................................................ 193
Przegld rozdziau w pytaniach ................................................................... 194
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pingus1.htw.pl